•  Fri frakt från 499 kr, snabba leveranser & fri retur vid byten!
  •  Besök vår skadeguide för tips och råd!
  •  Fri frakt vid köp över 499:-
  •  Leverans inom 1-2 arbetsdagar
  •  30 dagars öppet köp

Stöd för padel & tennis

Här har vi samlat produkter som det är vanligt att personer som spelar padel eller tennis kan ha behov av. 

Racketsporter är ju sporter med mycket  snabba rörelser som gör att kroppen utsetts för stora påfrestningar; både genom trauma när olyckan är framme och genom att man får överbelastningsskador. 

Produkter som passar för racketsport kan ha olika syften; förebyggande för den som vill undvika skada i framtiden, skyddande; för den som är på väg tillbaka från en skada och läkande; vissa skydd kan genom sin konstruktion hjälp till att påskynda läkningsprocessen.  VI hoppas du hittar en mix av produkter som passar dig och hj'lper dig att utöva den sport du vill!

Ett bra motto är att lyssna på sin kropp vid idrottande och att ta sig tid att värma upp före träning. Utöver skydden kan ett bra liniment vara mycket värt för att, utöver uppvärming, värma upp musklerna före träning samt att lindra ömmande muskler efter träning!

Vanliga skador i samband med tennis & padel

Tennisarmbåge

Tennisarmbåge är en överbelastningsskada i armbågen som kommer av att man gjort upprepade monotona rörelser. Tennisarmbåge kan även orsakas av arbete vid datorn eller andra monotona rörelser som inbegriper armen, tex trädgårdsarbete. Det finns olika typer av armbågsskydd som lindrar smärtan och även hjälper till att förebygga nya skador.

Läs mer om tennisarmbåge i vår skadeguide.

Ankel och fotledsskador

Med många tvära stopp och vändningar är det lätt att råka ut för skador i ankel och fot. Har man skadat sig tidigare är riskan förhöjd för att man ska skada sig igen. Med att ankelskydd kan man förebygga den typen av skador eller få stöd om för att våga belasta foten igen, efter skada.

Gubbvad

Muskelbristning i vaden, är vanligt vid sporter som kräver snabba vändningar. Gubbvad är smärtsamt men har en relativt kort läktid; brukar försvinna på ett par veckor. Har man en gång fått drabbats av gubbvad har man utökad risk för återfall. Gubbvad kan man undvika genom att värma upp bra inför träning så att musklerna är varma när man sätter igång att spela. Man kan också hjälpa till med uppvärmingen genom att använda liniment före träning och genom att ha ett par kompressionssleves över vaden.

Läs mer om gubbvad i vår skadeguide.

Hälsporre

Om man springer med skor som inte är anpassade för underlaget eller som är för hårda finns  det risk att drabbas av hälsporre. Det kan avhjälpas och undvikas genom för ändamålet  anpassade sulor, skor & strumpor.

Läs mer om hälsporre i vår skadeguide

Ont i ryggen

För dig som har smärtor i ländryggen så kan de förvärras vidracket spel. Ett ryggskydd ger komfort och stabilitet som kan minska smärtan.

Knäskador

Snabba vändningar ger ökad risk för knäskador. Här kan ett skydd vara ett mycket bra sätt för att komma igång efter skada eller för att förebygga nya skada.

Läs mer om löparknä i vår skadeguide.

  •  Fri frakt vid köp över 499:-
  •  Leverans inom 1-2 arbetsdagar
  •  30 dagars öppet köp